Yeni Şafak İçişleri Bakanlığı’na sordu: Saldırıdaki açık

Ankara’da 23 ekim günü TUSAŞ yerleşkesine yapılan hücumda incelemeler sürüyor. Yeni Şafak gazetesi, atağın nasıl yapıldığını ele aldı. Jandarma’nın birinci denetim noktası olduğunu kaydeden gazete, “Yoğun saatte taksiler aranmıyor muydu” başlıklı haberiyle İçişleri Bakanlığı’na soru yöneltti. Gazetenin haberi şu biçimde;

“Taksilerin tesise giriş çıkışına ait edinilen bilgilere nazaran, takside bulunan kişi TUSAŞ çalışanı ise arama noktalarında kimlik ibraz ediyor, işçi değilse girişi için onay isteniyordu. Tıpkı prosedür kuruluşa çağrılan boş taksiler için de uygulanıyordu. Fakat yaşanan rutin nedeniyle denetim noktalarında gevşeme olabileceği öne sürülüyor.

İLK ADIM JANDARMA NOKTASI

TUSAŞ’a gelen her araç birinci olarak jandarma denetim noktasından geçmek zorunda. Gelen araç, ‘aynalı baston’ denilen araç altını gösteren aletle denetim edilirken şoförler içinde kimlik denetimi yapılıyor. Bagaj denetimi de yapılan araç daha sonra tesis nizamiyesine ilerliyor. Araçlar bu noktadan itibaren ya işçi otoparkına ya da kurum içindeki ilgili üniteye hareket ediyor. Konuk gelen kişi aracını otoparka bıraktıktan sonra nizamiyeden gelen teyit ile içeriye kabul ediliyor.

TAKSİLERDEN KİMLİK İSTENMİYOR

Öte yandan taksi şoförlerinden rastgele bir kimlik beyanı istenmiyor. İlgili üniteye bırakılan müşteri sonrası tesisten çıkılıyor. İçeriden taksiyi çağıran kişinin nizamiyeye bunu bildirmesi gerekiyor. Teyit alındıktan sonra taksinin ilgili kişiyi almasına müsaade veriliyor.

SERİ GEÇİRİLİYORDU

İkinci güvenlik denetim noktasından itibaren taksiciler, telefonla içeriden taksi çağrıldığına ait onay alınmadan katiyen tesise giremiyordu. Rutin güvenlik prosedürlerinin mesai değişim saatlerinde esnetildiği, bunu da teröristler tarafından yapılan keşiflerde tespit edildiği ileri sürüldü.

BÖLGEYİ TAHLİL ETTİLER

Saldırı öncesinde öldürülen taksi sürücüsü de dahil tesis etrafında güvenlik güçlerince taksici esnafına duyulan inanç, teröristlerce planın bir kesimi olarak göz önünde bulunduruldu. Bu itimat ilgisi suiistimal edilerek tesise sızma sağlandı. İkinci denetim noktasında başlayan taarruz öncesinde, keşif yapan teröristler yoğunluk saatlerinde araçların sadece altının ‘baston ayna’ ile aranarak tesise alındığını öğrendi. Yoğunluk anlarında bagaj aramasının da olmadığını fark eden teröristler şehit taksici Murat Arslan’ın naaşı araçta olmasına karşın tesise gitti”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir